47 produktów
Wybierz auto
MEY3146310026
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
517,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
517,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP171
Ograniczenia producenta: Saginaw
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
254,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
254,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
04213146310019
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
514,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
514,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM015
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
230,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
230,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN90K9016JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
289,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
289,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3146310023
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
567,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
567,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa łopatkowa
598,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
598,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003461
Ciśnienie [bar]: 128
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
758,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
758,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM002
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
522,29
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
522,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM017
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
217,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
217,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
290,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
290,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 120
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
391,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
391,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 130
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
314,29
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
314,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
336,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
336,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP046
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
286,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
286,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9017JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
386,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
386,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM003
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
310,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
310,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM019
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
240,46
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
240,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 1.7
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
525,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
525,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.6
Ciśnienie robocze [bar]: 11
Rozwiń więcej danych
522,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
522,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW 1 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów BMW 1 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW 1 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW 1 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie BMW 1 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu BMW 1 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.