14 produktów
Wybierz auto
MEY3146310045
Ciśnienie robocze [bar]: 135
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
802,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
802,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
281,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
281,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1445102200
Ograniczenia producenta: Luk
Ciśnienie [bar]: 140
Rozwiń więcej danych
373,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
373,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1445101300
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 135
Rozwiń więcej danych
773,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
773,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV247
Ciężar [kg]: 1.91
Ciśnienie robocze [bar]: 130
Rozwiń więcej danych
361,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
361,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV290
642,30
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
642,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM013
Ograniczenia producenta: Luk
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
340,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
340,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM036
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.87
226,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
226,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL8TL359003451
Ciśnienie [bar]: 115
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
410,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
410,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3146310031
Ciśnienie robocze [bar]: 130
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
359,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
359,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3146310042
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 135
Rozwiń więcej danych
692,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
692,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000187
Ciśnienie robocze [bar]: 135
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 714,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 714,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3146310039
Ciśnienie robocze [bar]: 135
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
613,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
613,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3146310022
Ciśnienie robocze [bar]: 130
Tryb pracy: Hydrauliczny
822,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
822,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW 6 E64 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów BMW 6 E64 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW 6 E64 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW 6 E64 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie BMW 6 E64 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu BMW 6 E64 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.