14 produktów
Wybierz auto
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
37,29
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
37,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
77,90
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
77,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWBM036
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.87
226,69
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
226,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYPW690132
Profil piasty: Triangle
Ciśnienie robocze [bar]: 135
Rozwiń więcej danych
366,63
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
366,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV248
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
289,76
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
289,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV312
386,97
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
386,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
042220930123
Szerokość [mm]: 28
Ciężar [kg]: 0.21
Rozwiń więcej danych
84,33
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
84,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ENERGYPW680405
Ciśnienie [bar]: 135
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
544,78
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
544,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV200322
Długość [mm]: 110
Szerokość [mm]: 95
Rozwiń więcej danych
748,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
748,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM020
Opcja wyposażenia: Fp-42
Ograniczenia producenta: Luk, zf
Rozwiń więcej danych
253,53
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM019
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
347,24
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3146310024
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
531,25
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
531,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.158
61,30
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
61,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWBM022
Tryb pracy: Hydrauliczny
1 011,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 011,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW 7 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów BMW 7 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW 7 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW 7 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie BMW 7 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu BMW 7 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.