15 produktów
Wybierz auto
JPN90K9029JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
275,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680852
Ciężar [kg]: 2.12
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
334,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM012
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
282,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
282,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV122
Ciężar [kg]: 1.73
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
273,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.158
64,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
64,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWBM001
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
470,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
470,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR712
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
770,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
770,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,50 zł
0438PP029
272,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWBM020
Opcja wyposażenia: Fp-42
Ograniczenia producenta: Luk, zf
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP034
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
284,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP040
289,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP020
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
272,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV012
Ciężar [kg]: 2.12
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
305,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9030JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
291,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 110
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
316,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
316,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu BMW X5 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów BMW X5 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów BMW X5 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie BMW X5 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie BMW X5 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu BMW X5 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.