12 produktów
Wybierz auto
ENERGYPW690022
Ciężar [kg]: 2.59
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
349,85
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW007
222,75
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429JPR121
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
431,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
431,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
SKV10SKV053
Ciężar [kg]: 1.71
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
327,88
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV056
Ciężar [kg]: 2.64
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
357,14
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV055
Ciężar [kg]: 1.71
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
268,95
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV065
Ciężar [kg]: 3.01
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
363,56
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV120
Ciężar [kg]: 1.7
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
308,15
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV137
Ciężar [kg]: 2.59
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
374,46
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV252
Ciężar [kg]: 1.78
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
262,53
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV299
574,48
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
574,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0184
Ograniczenia producenta: Visteon
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
356,97
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: czw. 24.04
U ciebie: czw. 24.04
356,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD ESCORT pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD ESCORT pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD ESCORT są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD ESCORT powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD ESCORT z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD ESCORT należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.