14 produktów
Wybierz auto
TRWJPR390
Tryb pracy: Hydrauliczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
338,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
338,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 424,35 zł
ENERGYPW690060
Ciężar [kg]: 1.52
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
268,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
268,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR131
Tryb pracy: Hydrauliczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
541,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
541,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
ENERGYPW680995
Ciężar [kg]: 2.89
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
390,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
390,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW690095
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
390,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
390,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0313
Ograniczenia producenta: Visteon
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
356,97
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
356,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
GENPI0133
Ograniczenia producenta: Sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
349,30
zł/szt.
Kraków: wt. 15.04
U ciebie: wt. 15.04
349,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
04217146310014
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
407,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
407,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV066
Ciężar [kg]: 3.17
Koła pasowe: Z kołem pasowym
390,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
390,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV111
Ciężar [kg]: 1.8
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
355,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
355,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV126
Ciężar [kg]: 1.52
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
262,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
262,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV036
Ciężar [kg]: 2.89
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Rozwiń więcej danych
323,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
323,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520269
Ograniczenia producenta: Round hub 4 hole
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
410,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
410,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 270,87 zł
NTYSPWFR023
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
273,62
zł/szt.
Kraków: pt. 11.04
U ciebie: pt. 11.04
273,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD MONDEO II pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD MONDEO II pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD MONDEO II są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD MONDEO II powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD MONDEO II z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD MONDEO II należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.