32 produktów
Wybierz auto
04217146310029
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
482,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
482,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217146310035
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
531,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
531,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310021
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
693,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
693,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480167
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
490,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
490,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2.557
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
448,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
448,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP9708
801,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
801,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP72121GS
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 003,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
1 003,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR001
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
352,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
352,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR025
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
349,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
349,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2395
Średnica 1 [mm]: 107
Ilość żeber: 6
491,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
491,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
451,16
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
451,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
592,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
592,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX480160
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
557,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
557,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
449,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
449,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520370
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
558,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
558,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 297,08 zł
DRI715520738
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
640,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
640,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 405,90 zł
HEL8TL359003011
Ciśnienie [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
527,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
527,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
479,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
479,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003041
Ciśnienie [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
535,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
535,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY5146310021S
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
836,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 30.09
836,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD S-MAX I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD S-MAX I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD S-MAX I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD S-MAX I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD S-MAX I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD S-MAX I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.