9 produktów
Wybierz auto
BGAPSP3400
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
459,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
459,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680143
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
374,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
374,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCH012
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.995
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCH035
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.76
528,70
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
528,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV041
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
348,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
348,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWCH008
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
248,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
248,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI851580609
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Nie do kół pasowych
569,30
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
569,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 494,51 zł
NTYSPWCH036
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 1.76
607,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
607,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
293,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
293,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu JEEP GRAND CHEROKEE II pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów JEEP GRAND CHEROKEE II pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów JEEP GRAND CHEROKEE II są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE II powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE II z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu JEEP GRAND CHEROKEE II należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.