18 produktów
Wybierz auto
0429JPR562
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
346,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
346,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
0429JPR495
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
495,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
495,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
SKV10SKV139
Ciężar [kg]: 2.5
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
392,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
392,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003321
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
429,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
429,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS01000595
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
748,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
748,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 369,00 zł
NTYSPWME002
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
349,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
349,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWME009
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
233,40
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
233,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWME026
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
268,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
235,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
235,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV10SKV063
Ciężar [kg]: 2.15
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
321,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
321,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze zbiornikiem
Rozwiń więcej danych
386,43
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
386,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV044
Ciężar [kg]: 1.9
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
345,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
345,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 002 466 2301
Tryb pracy: Mechaniczne
282,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
282,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 002 466 5101
Tryb pracy: Mechaniczne
264,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
264,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0146310023
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
440,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
440,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480013
Tryb pracy: Hydrauliczny
349,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
349,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
04210146310000
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
339,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
339,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480014
Tryb pracy: Hydrauliczny
288,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
288,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA V pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów MERCEDES-BENZ KLASA V pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów MERCEDES-BENZ KLASA V są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu MERCEDES-BENZ KLASA V należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.