18 produktów
Wybierz auto
Dla numeru oe: 611 230 0115
Materiał: Stal
75,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
75,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 002 466 5101
Tryb pracy: Mechaniczne
392,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
392,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV044
Ciężar [kg]: 1.9
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
346,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV063
Ciężar [kg]: 2.15
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
330,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV139
Ciężar [kg]: 2.5
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
354,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003321
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
457,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0146310023
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
426,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
426,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWME009
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
235,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
235,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSPWME002
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
352,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
352,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR495
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
567,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
567,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
0429JPR562
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
346,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
0510480013
Tryb pracy: Hydrauliczny
352,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480014
Tryb pracy: Hydrauliczny
291,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWME026
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
271,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
271,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS01000595
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
740,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
740,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 369,00 zł
04210146310000
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
340,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze zbiornikiem
Rozwiń więcej danych
309,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
309,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
200,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
200,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA V W638 pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów MERCEDES-BENZ KLASA V W638 pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów MERCEDES-BENZ KLASA V W638 są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638 powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA V W638 z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu MERCEDES-BENZ KLASA V W638 należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.