12 produktów
Wybierz auto
SKV10SKV283
Ciężar [kg]: 1.93
Koła pasowe: Z kołem pasowym
401,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
401,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV299
566,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
566,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU011
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 4
Rozwiń więcej danych
563,63
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
563,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU001
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
342,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
342,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY33146310000
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
641,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
641,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU004
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 2.005
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU007
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 2.005
472,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
472,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU003
Wysokość [mm]: 117
Ciśnienie robocze [bar]: 75
Rozwiń więcej danych
478,62
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
478,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU005
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ciężar brutto [kg]: 2.065
447,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
447,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU009
Ciśnienie robocze [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
591,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
591,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU013
Ograniczenia producenta: Sensor not supplied
Ciśnienie [bar]: 70
Rozwiń więcej danych
604,10
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
604,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWSU010
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
376,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
376,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu SUZUKI pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów SUZUKI pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów SUZUKI są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie SUZUKI powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie SUZUKI z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu SUZUKI należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.