16 produktów
Wybierz auto
BGAPSP2300
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
648,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
648,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR012
Opcja wyposażenia: Pressure switch (+)
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
327,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP036
Dla numeru oe: 32416750423, 32416760036
Ograniczenia producenta: Luk
Rozwiń więcej danych
258,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JER161
Ograniczenia producenta: Trw
Tryb pracy: Elektro-hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
1 365,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 365,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 1 094,31 zł
JPG1545103200
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
618,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
618,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520365
Ograniczenia producenta: Pulley height 102mm
Ciśnienie [bar]: 105
Rozwiń więcej danych
389,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 264,72 zł
0429JPR580
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
652,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
652,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
BOSKS01000068
Ciśnienie robocze [bar]: 104
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
807,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
807,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 410,00 zł
0354KS00000097
Ciśnienie robocze [bar]: 104
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
939,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
939,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOSKS00000098
Ciśnienie robocze [bar]: 104
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
902,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
902,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480112
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
397,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
397,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
04217146310025
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
518,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
518,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV091
Ciężar [kg]: 3
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
417,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
417,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7146310025S
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
611,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
611,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9054JPN
Ograniczenia producenta: Zf
Ciśnienie [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
426,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
426,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
404,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.07
404,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VOLVO S40 II pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VOLVO S40 II pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VOLVO S40 II są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VOLVO S40 II powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VOLVO S40 II z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VOLVO S40 II należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.