17 produktów
Wybierz auto
GENPI0135
Ograniczenia producenta: Sag
Ciśnienie [bar]: 85
Rozwiń więcej danych
369,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 292,04 zł
GENPI1321
Ograniczenia producenta: Zf
Tryb pracy: Manualny
Rozwiń więcej danych
340,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 288,36 zł
GENPI1172
Ograniczenia producenta: Delphi - sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
510,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
510,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,80 zł
GENPI1089
Ograniczenia producenta: Delphi - sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
488,97
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
488,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
MEY5146310015
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Tryb pracy: Hydrauliczny
487,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
487,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV142
Ciężar [kg]: 2.2
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
307,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV157
Ciężar [kg]: 2.4
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
341,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV176
Ciężar [kg]: 2.22
Koła pasowe: Z kołem pasowym
497,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR210
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
335,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
BGAPSP7300
Rura o śr. [mm]: 16
Ciśnienie [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
445,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 80
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
357,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPMHP139
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
633,08
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
633,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16146310008
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
372,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680487
Ciężar [kg]: 2.4
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
360,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWRE009
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
272,59
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVV008
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
386,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
386,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP173
334,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VOLVO V40 I pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VOLVO V40 I pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VOLVO V40 I są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VOLVO V40 I powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VOLVO V40 I z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VOLVO V40 I należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.