13 produktów
Wybierz auto
NTYSPWVW005
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
355,19
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
355,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 2
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
479,85
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
479,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0479116621
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
608,94
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
608,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MCA50080
Tryb pracy: Hydrauliczny
Dla producentów przekładni kierowniczych: Hitachi
575,27
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
575,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa łopatkowa
809,93
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
809,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
YSPYSST067
524,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
524,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV193
Ciężar [kg]: 2.18
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
587,15
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
587,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44221763701
519,79
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
519,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680428
Ciężar [kg]: 2.18
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
638,19
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
638,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359000231
Ograniczenia producenta: No
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
728,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
728,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWVW014
Ograniczenia producenta: Hitachi
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
230,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
230,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie [bar]: 120
Koła pasowe: Bez koła pasowego
Rozwiń więcej danych
479,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
479,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.96
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
727,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
727,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu VW AMAROK pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów VW AMAROK pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów VW AMAROK są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie VW AMAROK powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie VW AMAROK z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu VW AMAROK należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.