Czujnik poziomu paliwa jest umieszczony wraz z pływakiem w zbiorniku paliwa. W miarę postępującej zmiany poziomu paliwa w zbiorniku, ramię pływaka podnosi się lub opuszcza, przez co zmienia się oporność potencjometru. Zmiana oporności, która określa pozycję pływaka, jest przeliczana przez sterownik i prezentowana na wskaźniku poziomu paliwa.
Usterka czujnika poziomu paliwa może być sygnalizowana przez wskazania błędów w jednostce centralnej pojazdu. Zazwyczaj jest też powiązana z nieprawidłowymi wskazaniami poziomu paliwa. Do najczęstszych przypadków należy sygnalizacja braku paliwa i paląca się kontrolka rezerwy. Stosunkowo rzadko ma miejsce sygnalizacja większej niż faktyczna ilości paliwa w zbiorniku.
Niewłaściwe wskazania poziomu paliwa mogą okazać się bardzo uciążliwe. Zazwyczaj w takich okolicznościach okazuje się, że jest problem z czujnikiem poziomu paliwa. Mogą to potwierdzać odpowiednie komunikaty błędów. W takiej sytuacji pozostaje demontaż pływaka w zbiorniku paliwa, z którym zintegrowanych jest czujnik.
Aby sprawdzić działanie czujnika, można zmierzyć jego rezystancję. Jeżeli zmienia się wraz z ruchem ramienia z pływakiem, to czujnik jest sprawny. W innym przypadku konieczna jest wymiana pływaka wraz z czujnikiem. Podczas sprawdzania czujnika, warto dokładnie przyjrzeć się połączeniu pływaka z instalacją samochodu. Niewłaściwe podłączenie lub skorodowane i zabrudzone styki mogą powodować niepoprawne funkcjonowanie czujnika.
W przypadku usterki czujnika poziomu paliwa można wymienić go na jeden z czujników uniwersalnych. Uniwersalne czujniki poziomu paliwa do każdego samochodu są dostępne w naszym sklepie. Montaż i podłączenie czujnika uniwersalnego nie różni się niczym od sposobu montażu oryginału.
Na Deler.pl, z poziomu podkategorii można też filtrować wyniki na podstawie danych samochodu. Warto mieć na uwadze, że wymiana czujnika na uniwersalny nie wymaga żadnej dodatkowej kalibracji, ani parowania ze sterownikiem samochodu.
185 produktów
Wybierz auto