Współczesne układy wtryskowe pracują przy dużym ciśnieniu. Kluczem do poprawnej pracy takiego układu jest jego szczelność i dobra jakość paliwa. W przypadku spadku ciśnienia jakość mieszanki jest zbyt słaba. W trakcie użytkownik może obserwować nierówną pracę jednostki napędowej i problemy z rozruchem silnika. Często problem szczelności układu wtryskowego wynika ze zużycia lub uszkodzenia uszczelki wtryskiwacza. Popularna podkładka pod wtryskiwacz to element, na który uwagę powinien zwrócić każdy użytkownik diesla. Podkładki pod wtryski mogą zostać uszkodzone na skutek niewłaściwego montażu, uszkodzone w trakcie napraw lub obsługi technicznej układu wtryskowego, albo się zużyć. W takiej sytuacji konieczna może być wymiana pierścieni uszczelniających obudowę wtryskiwacza.
Wymiana podkładki pod wtryski na fabrycznie nową, często kompletnie eliminuje problem ze szczelnością układu wtryskowego. Jeżeli układ i wszystkie jego elementy są sprawne, to wymieniając wadliwe uszczelki wtryskiwaczy na nowe, można przywrócić pełną sprawność układu zasilania. W niektórych modelach samochodów i jednostek napędowych jest to typowy problem techniczny. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowych uszczelek produkowanych przez firmy specjalizujące się w dostarczaniu jakościowych zamienników. Dzięki takim produktom często można wyeliminować powtarzający się problem z usterkami oryginalnego wyposażenia. W naszym sklepie dostępne są odpowiednie podkładki pod wtryski do każdego układu zasilania. Wybór podkładki pod wtryskiwacz można ułatwić sobie, podając dane samochodu w wyszukiwarce.
Sprawna praca układu paliwowego jest zależna również od szczelności pompy. Pompa paliwa odpowiada za generowanie ciśnienia niezbędnego do transportu paliwa, dlatego jest szczególnie narażona na rozszczelnienie. Uszczelki pompy paliwowej umożliwiają przeprowadzenie regeneracji rozszczelnionej pompy. Zastosowanie nowych uszczelek kosza pompy pozwala odzyskać szczelność podzespołu, dzięki czemu możliwe jest utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie paliwowym. Kiedy wymieniać uszczelki pompy paliwowej? Nie należy z tym czekać do momentu, aż stare uszczelnienie zacznie przepuszczać paliwo. Warto zwracać uwagę na stan uszczelek pompy i zawczasu przeprowadzić regenerację, aby uniknąć awarii i nagłej utraty ciśnienia w układzie oraz wycieku paliwa w trakcie jazdy.
Nieszczelność w układzie paliwowym może także pojawić się także przy filtrze paliwa. W takiej sytuacji wymiana nie jest tak skomplikowana, jak w przypadku uszczelek na pompie lub pod wtryskiwaczami. Aby odzyskać szczelność, należy dostać się do filtra paliwa i zastąpić zużytą uszczelkę nowym elementem. Dzięki temu nie trzeba wymieniać całego filtra, jeżeli stary wkład filtrujący pozostaje sprawny, ale doszło do utraty szczelności podzespołu.
482 produktów
Wybierz auto