Powiadom mnie o dostępności

Czujniki poziomu paliwa do VOLVO

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oprawa

47,46

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

47,46

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Przewód paliwowy

Tryb pracy: Elektryczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,03

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

249,03

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oprawa

90,83

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

90,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Przewód paliwowy

Tryb pracy: Elektryczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

123,06

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

123,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO

Czujnik poziomu paliwa w aucie VOLVO

Czujnik poziomu paliwa samochodu VOLVO to jeden z elementów wchodzących w skład układu paliwowego. To komponent, który może stosunkowo często ulegać awariom. Choć jego uszkodzenia są niegroźne dla pracy samochodu, mogą przysporzyć kierowcy wielu problemów, na przykład w momencie, gdy wskazują na dużą ilość paliwa w pojeździe, a w rzeczywistości bak jest pusty.

VOLVO – jak zbudowany jest czujnik poziomu paliwa?

Czujnik poziomu paliwa w samochodzie VOLVO składa się z trzech elementów: pływaka, trzpienia i potencjometru. Awaria może dotyczyć uszkodzeń każdej z tych części, a w niektórych przypadkach również łączących je przewodów Zazwyczaj usterki te nie są poważne i z łatwością można je szybko wyeliminować. Najczęściej wymienia się po prostu te elementy na nowe.

Jak działa czujnik poziomu paliwa w aucie VOLVO?

Wskazanie ilości paliwa w baku jest możliwe dzięki pracy pływaka, który porusza się w górę i w dół w obrębie zbiornika. Na skutek tych ruchów metalowy trzpień się obraca, co przekłada się na pracę ślizgacza w potencjometrze. Porusza się on po pasku rezystancyjnym, który jest uziemiony. Na podstawie napięcia potencjometru można określić położenie ślizgacza. Generowany prąd trafia do wskaźnika poziomu paliwa, który przedstawia odpowiednie informacje kierowcy.