Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do JEEP

92 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wał napędowy GSP 235040

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 795

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,24

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

285,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-018

Strona zabudowy: Z tyłu

Średnica [mm]: 76.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

772,29

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

772,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi GSP PS901570

Dla numeru oe: 52123514ad

Długość całkowita [mm]: 1220

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 384,82

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

1 384,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 208115

Długość [mm]: 653

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,00

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

325,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-044

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 786

656,37

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

656,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183634

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 6.958

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

377,00

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

377,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi GSP PS900284

Dla numeru oe: 68206211aa

Długość całkowita [mm]: 1220

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 227,01

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

1 227,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi GSP PS900300

Długość całkowita [mm]: 977

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 81.72

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

733,06

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

733,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi GSP PS901561

Dla numeru oe: 52105760af

Długość całkowita [mm]: 973

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

696,09

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

696,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-CH-040

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

422,90

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

422,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-CH-044

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,22

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

338,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-002

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 910

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

673,36

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

673,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-004

Strona zabudowy: Z przodu

Ciężar brutto [kg]: 6.3

530,67

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

530,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-006

Strona zabudowy: Z przodu

Ciężar brutto [kg]: 9

704,94

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

704,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-008

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 870

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

507,56

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

507,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-010

Strona zabudowy: Z przodu

515,27

zł/szt.

Kraków: wt. 13.05

U ciebie: wt. 13.05

515,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-015

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 799

803,21

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

803,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-047

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 425

829,10

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

829,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-051

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 590

934,58

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

934,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-CH-055

Strona zabudowy: Z przodu

Numer seryjny: Nwn-ch-055

733,65

zł/szt.

Kraków: śr. 14.05

U ciebie: śr. 14.05

733,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do JEEP

Wał napędowy w samochodzie JEEP – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie JEEP?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie JEEP?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie JEEP – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie JEEP

W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

JEEP – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.