92 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
285,24
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
285,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
772,29
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
772,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901570
Dla numeru oe: 52123514ad
Długość całkowita [mm]: 1220
Rozwiń więcej danych
1 384,82
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 384,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
325,00
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
325,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
656,37
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183634
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.958
Rozwiń więcej danych
377,00
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
377,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900284
Dla numeru oe: 68206211aa
Długość całkowita [mm]: 1220
Rozwiń więcej danych
1 227,01
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
1 227,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900300
Długość całkowita [mm]: 977
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 81.72
Rozwiń więcej danych
733,06
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
733,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901561
Dla numeru oe: 52105760af
Długość całkowita [mm]: 973
Rozwiń więcej danych
696,09
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
696,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH040
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
422,90
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
422,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH044
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
338,22
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
338,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
673,36
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
673,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH004
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 6.3
530,67
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
530,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH006
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 9
704,94
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
704,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH008
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 870
Rozwiń więcej danych
507,56
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
507,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH010
Strona zabudowy: Z przodu
515,27
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
515,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH015
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 799
803,21
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
803,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH047
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 425
829,10
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
829,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH051
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 590
934,58
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
934,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH055
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-055
733,65
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
733,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.