86 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
288,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
686,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
686,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
662,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
662,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH056
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-056
1 411,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
1 411,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
720,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
720,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH017
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
301,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216012
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
192,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
301,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
301,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP215053
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
306,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
306,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435049
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
207,38
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
207,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP202440
Długość [mm]: 835
537,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
537,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202443
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
589,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
589,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900219
Długość [mm]: 603
1 132,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
1 132,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900284
Dla numeru oe: 68206211aa
Długość całkowita [mm]: 1220
Rozwiń więcej danych
1 238,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
1 238,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204202
Długość [mm]: 1000
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
392,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
392,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435046
Długość [mm]: 589
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
213,49
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
213,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435047
Długość [mm]: 1045
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
223,76
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
223,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435051
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
329,76
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
329,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM125
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 622
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH102
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
331,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
331,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.