94 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
285,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
679,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
679,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
333,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
333,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901570
Dla numeru oe: 52123514ad
Długość całkowita [mm]: 1220
Rozwiń więcej danych
1 384,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
1 384,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH025
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 980
494,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
494,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH004
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 6.3
530,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
530,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499216009
Długość [mm]: 589
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
179,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
179,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216012
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
190,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
190,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216013
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
217,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCH128
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
507,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
507,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435050
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
315,11
zł/szt.
Kraków: pon. 16.06
U ciebie: pon. 16.06
315,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH094
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
284,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH100
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH126
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
531,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
531,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492405
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
200,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492585
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
291,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202280
Długość [mm]: 778
756,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
756,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH013
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 813
Rozwiń więcej danych
676,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
676,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH017
Liczba drzwi: 4
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
786,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
786,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH085
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-085
656,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 12.06
656,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.