102 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
266,33
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
266,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
610,01
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
610,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
563,63
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
563,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
303,05
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH019
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
532,73
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
532,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWFT079
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH049
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 970
741,37
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
741,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492406
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
237,91
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
237,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900219
Długość [mm]: 603
755,39
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
755,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204202
Długość [mm]: 1000
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
371,70
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
371,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202443
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
547,19
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
547,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202280
Długość [mm]: 778
669,75
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
669,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH128
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
501,75
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
501,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH006
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 9
617,73
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
617,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
585,15
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
585,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH015
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 799
702,74
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
702,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH010
Strona zabudowy: Z przodu
517,27
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
517,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH013
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 813
Rozwiń więcej danych
669,14
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
669,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH017
Liczba drzwi: 4
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
786,29
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
786,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH025
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 980
578,09
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
578,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.