98 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
283,07
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
283,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
615,93
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
615,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
569,10
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
569,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
328,16
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
328,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
720,29
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
720,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492586
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
311,58
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
311,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492585
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
294,33
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
294,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM125
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 622
Rozwiń więcej danych
288,19
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
288,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADA1089502
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.25
Rozwiń więcej danych
326,39
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
326,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH124
Strona zabudowy: Oś przednia
Specyfikacja: Dana 44
912,44
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
912,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH004
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 6.3
504,71
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
504,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH006
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 9
623,73
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
623,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH010
Strona zabudowy: Z przodu
520,27
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
520,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH013
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 813
Rozwiń więcej danych
683,50
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
683,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH017
Liczba drzwi: 4
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
793,93
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
793,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH016
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 823
Rozwiń więcej danych
740,77
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
740,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH056
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-056
1 411,84
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
1 411,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH085
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-085
592,52
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
592,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435046
Długość [mm]: 589
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
215,55
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
215,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435048
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
190,86
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
190,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.