88 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
266,33
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
266,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
511,22
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
511,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
303,05
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
610,01
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
610,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
321,55
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
321,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216010
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
333,95
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
333,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
722,49
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
722,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
585,15
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
585,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH010
Strona zabudowy: Z przodu
478,93
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
478,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH017
Liczba drzwi: 4
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
786,29
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
786,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH035
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1210
1 116,03
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 116,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH013
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 813
Rozwiń więcej danych
669,14
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
669,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH032
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
376,80
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
376,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH100
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH102
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
328,70
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
328,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH124
Strona zabudowy: Oś przednia
Specyfikacja: Dana 44
903,67
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
903,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174099
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 825.5
Rozwiń więcej danych
1 725,21
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 725,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216003
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
196,17
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
196,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216012
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
190,31
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
190,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP251045
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 962
Rozwiń więcej danych
280,90
zł/szt.
Kraków: pon. 10.11
U ciebie: pon. 10.11
280,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.