-5% na zestaw olej + filtr od 400 zł!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do JEEP

98 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

NTY
GSP
HART
MAXGEAR
SNR
BLUE PRINT
FEBI BILSTEIN
SKF
Wał napędowy GSP 235040

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 795

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,07

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

283,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-018

Strona zabudowy: Z tyłu

Średnica [mm]: 76.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

615,93

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

615,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-044

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 786

569,10

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

569,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 208115

Długość [mm]: 653

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,16

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

328,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK58.011

Długość [mm]: 624

Wymiar gwintu: M24x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

720,29

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

720,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2586

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

311,58

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

311,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2585

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

294,33

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

294,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-BM-125

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 622

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,19

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

288,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BLUE PRINT ADA1089502

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 8.25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

326,39

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

326,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-CH-124

Strona zabudowy: Oś przednia

Specyfikacja: Dana 44

912,44

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

912,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-004

Strona zabudowy: Z przodu

Ciężar brutto [kg]: 6.3

504,71

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

504,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-006

Strona zabudowy: Z przodu

Ciężar brutto [kg]: 9

623,73

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

623,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-010

Strona zabudowy: Z przodu

520,27

zł/szt.

Kraków: wt. 19.08

U ciebie: wt. 19.08

520,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-013

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 813

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

683,50

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

683,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-017

Liczba drzwi: 4

Strona zabudowy: Z tyłu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

793,93

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

793,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-CH-016

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 823

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

740,77

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

740,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-CH-056

Strona zabudowy: Z tyłu

Numer seryjny: Nwn-ch-056

1 411,84

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

1 411,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-CH-085

Strona zabudowy: Z tyłu

Numer seryjny: Nwn-ch-085

592,52

zł/szt.

Kraków: śr. 20.08

U ciebie: śr. 20.08

592,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 435 046

Długość [mm]: 589

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,55

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

215,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 435 048

Długość [mm]: 576

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

190,86

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

190,86

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do JEEP

Wał napędowy w samochodzie JEEP – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie JEEP?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie JEEP?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie JEEP – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie JEEP

W pojazdach JEEP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

JEEP – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.