18 produktów
Wybierz auto
NTYNWNCH016
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 823
Rozwiń więcej danych
740,77
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
740,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH047
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 425
709,56
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
709,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH049
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 970
748,57
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
748,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH015
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 799
709,56
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
709,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH017
Liczba drzwi: 4
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
793,93
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
793,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435048
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
190,86
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
190,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492405
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
202,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
202,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492406
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
240,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNCH051
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 590
943,65
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
943,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216003
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
185,73
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
185,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216013
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
194,89
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
194,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS900300
Długość całkowita [mm]: 977
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 81.72
Rozwiń więcej danych
557,67
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
557,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216004
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
211,43
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
211,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216012
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
170,97
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
170,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCH132
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Numer seryjny: Npw-ch-132
862,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
862,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH130
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Numer seryjny: Npw-ch-130
893,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
893,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH122
Specyfikacja: Dana 44
834,41
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
834,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH124
Strona zabudowy: Oś przednia
Specyfikacja: Dana 44
908,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
908,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP WRANGLER, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP WRANGLER można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP WRANGLER jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP WRANGLER półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP WRANGLER, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP WRANGLER są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.