28 produktów
Wybierz auto
GSP216004
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
227,79
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
227,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216010
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
337,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
337,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216013
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
209,90
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
209,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216003
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
200,01
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
200,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216012
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
192,16
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
192,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP209018
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
310,40
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
310,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
306,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH010
Strona zabudowy: Z przodu
522,29
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
522,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH015
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 799
709,56
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
709,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435049
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
207,58
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
207,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435050
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
316,93
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
316,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435048
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
189,23
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
189,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR435053
Długość [mm]: 582.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
292,08
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
292,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900276
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
678,74
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
678,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900292
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
707,56
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
707,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492406
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
240,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492405
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
202,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
202,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB174099
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 825.5
Rozwiń więcej danych
1 778,63
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
1 778,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
597,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
597,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH016
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 823
Rozwiń więcej danych
740,77
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
740,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP CHEROKEE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP CHEROKEE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP CHEROKEE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP CHEROKEE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP CHEROKEE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP CHEROKEE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.