24 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
192,16
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
192,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
678,34
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
678,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 582.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
291,80
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
291,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
714,63
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
714,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
189,04
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
189,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
329,76
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
329,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 799
709,56
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
709,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
522,29
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
522,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-085
662,74
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
662,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
331,90
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
331,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
374,02
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
374,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
207,38
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
207,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
219,18
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
219,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
342,98
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
342,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
537,90
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
537,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
202,07
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
202,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
240,22
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
240,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
211,23
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
211,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,96
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
236,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica [mm]: 45.7
Rozwiń więcej danych
427,00
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
427,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP CHEROKEE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP CHEROKEE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP CHEROKEE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP CHEROKEE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP CHEROKEE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP CHEROKEE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.