22 produktów
Wybierz auto
NTYNWNCH008
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 870
Rozwiń więcej danych
486,54
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
486,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216010
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
333,95
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
333,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901560
Długość całkowita [mm]: 2191
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 86
Rozwiń więcej danych
1 373,72
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
1 373,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH102
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
328,70
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
328,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900292
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
674,04
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
674,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH010
Strona zabudowy: Z przodu
478,93
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
478,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
302,40
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
302,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
617,73
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
617,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH019
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
511,22
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
511,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH016
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 823
Rozwiń więcej danych
733,65
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
733,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174099
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 825.5
Rozwiń więcej danych
1 725,21
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
1 725,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900276
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
705,48
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
705,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH085
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-085
586,82
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP209018
Długość [mm]: 583
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
270,16
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
270,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP216012
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
190,31
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
190,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216013
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
217,07
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
217,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492406
Długość [mm]: 975.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
235,91
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
235,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492405
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
198,45
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
198,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWCH100
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
364,81
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
364,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH012
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica [mm]: 45.7
Rozwiń więcej danych
410,41
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
410,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP CHEROKEE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP CHEROKEE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP CHEROKEE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP CHEROKEE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP CHEROKEE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP CHEROKEE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.