55 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
271,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
271,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
610,01
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
610,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
563,63
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
563,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
325,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
325,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492405
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
200,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
200,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNCH080
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-080
718,18
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
718,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH126
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
531,17
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
531,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH128
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 832
Rozwiń więcej danych
501,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
501,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH025
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 980
578,09
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
578,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH055
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-055
733,65
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
733,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH085
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-085
586,82
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH013
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 813
Rozwiń więcej danych
669,14
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
669,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH056
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-056
1 398,27
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
1 398,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH020
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
524,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
524,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202280
Długość [mm]: 778
669,75
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
669,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202442
Długość [mm]: 826
Rura o śr. [mm]: 47
508,40
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
508,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP215020
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
219,29
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
219,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216004
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,60
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
225,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP216013
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
207,88
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
207,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP208150
Długość [mm]: 607
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
317,05
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
317,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP GRAND CHEROKEE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP GRAND CHEROKEE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP GRAND CHEROKEE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP GRAND CHEROKEE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP GRAND CHEROKEE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.