55 produktów
Wybierz auto
0499235040
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
266,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH018
Strona zabudowy: Z tyłu
Średnica [mm]: 76.2
Rozwiń więcej danych
610,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
610,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208115
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
303,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH044
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 786
511,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
511,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH019
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
532,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
532,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH004
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 6.3
494,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
494,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901573
Dla numeru oe: 68206210ad
Długość całkowita [mm]: 1375
Rozwiń więcej danych
1 109,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
1 109,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH025
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 980
578,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
578,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH006
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar brutto [kg]: 9
617,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
617,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH020
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
524,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
524,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH068
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
276,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
276,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWCH126
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 858
Rozwiń więcej danych
531,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
531,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
703,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
703,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH013
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 813
Rozwiń więcej danych
669,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
669,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH055
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-055
733,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
733,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH056
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-056
1 398,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
1 398,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH080
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-080
718,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
718,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH084
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ch-084
810,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
810,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNCH085
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-ch-085
586,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 24.10
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435046
Długość [mm]: 589
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
204,38
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
204,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu JEEP GRAND CHEROKEE, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie JEEP GRAND CHEROKEE można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach JEEP GRAND CHEROKEE półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu JEEP GRAND CHEROKEE, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu JEEP GRAND CHEROKEE są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.