104 produktów
Wybierz auto
MAX492458
Ograniczenia producenta: Delphi/gkn
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
205,53
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
205,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462032
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
222,69
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
222,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299069
Długość [mm]: 584
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
257,96
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
257,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182881
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.09
Rozwiń więcej danych
360,46
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
360,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
227,91
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
227,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60503
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
257,38
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
257,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
612,28
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
612,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 82,10 zł
618,22
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
618,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0408170096
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 917
Rozwiń więcej danych
298,81
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
298,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492457
208,78
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
208,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490465
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 573
Rozwiń więcej danych
215,99
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
215,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491145
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 580
Rozwiń więcej danych
225,34
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
225,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491146
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
232,67
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
232,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491796
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
280,63
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
280,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244045
Długość [mm]: 579
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
303,00
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
303,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202511
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
278,99
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
278,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3221610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
356,59
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
356,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9524L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Długość 1 [mm]: 620
325,26
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
325,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9527R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Długość 1 [mm]: 610
468,40
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
468,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491747
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
317,06
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
317,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.