24 produktów
Wybierz auto
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
221,15
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
221,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462032
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,98
zł/szt.
Kraków: czw. 28.08
U ciebie: czw. 28.08
223,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491896
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
260,70
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
260,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244079
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
223,27
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
223,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217070
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
254,25
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
254,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8573
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
542,36
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
542,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8686
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
529,05
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
529,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3031
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
523,67
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
523,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491747
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
320,17
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
320,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
715,93
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
715,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWPL041
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
288,58
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
288,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491147
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
227,07
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
227,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK53022
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
472,02
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
472,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 576
Rozwiń więcej danych
457,41
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
457,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 918
Rozwiń więcej danych
414,68
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
414,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462031
Długość [mm]: 579.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
240,38
zł/szt.
Kraków: czw. 28.08
U ciebie: czw. 28.08
240,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454221
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
269,29
zł/szt.
Kraków: czw. 28.08
U ciebie: czw. 28.08
269,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454219
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
203,02
zł/szt.
Kraków: czw. 28.08
U ciebie: czw. 28.08
203,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454238
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
223,98
zł/szt.
Kraków: czw. 28.08
U ciebie: czw. 28.08
223,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP204460
Długość [mm]: 923
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
224,19
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
224,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA E, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA E można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA E jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA E półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA E, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA E są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.