Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL CORSA E

24 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

HART
GSP
NTY
MAXGEAR
SKF
SNR
LÖBRO
LPR
Półoś napędowa GSP 244078

Długość [mm]: 918

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

221,15

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

221,15

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 032

Długość [mm]: 608

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,98

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

223,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1896

Długość [mm]: 920

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,70

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

260,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 244079

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,27

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

223,27

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217070

Długość [mm]: 576

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

254,25

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

254,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8573

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

542,36

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

542,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8686

Długość [mm]: 918

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

529,05

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

529,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 3031

Długość [mm]: 919

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

523,67

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

523,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1747

Długość [mm]: 918

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,17

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

320,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305052

Długość [mm]: 616

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

715,93

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

715,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa NTY NPW-PL-041

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

288,58

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

288,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1147

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,07

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

227,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK53.022

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

472,02

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

472,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK53.023

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 576

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

457,41

zł/szt.

Kraków: pon. 25.08

U ciebie: pon. 25.08

457,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK53.026

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 918

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

414,68

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

414,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 031

Długość [mm]: 579.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

240,38

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

240,38

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 221

Długość [mm]: 918

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,29

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

269,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 219

Długość [mm]: 615

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

203,02

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

203,02

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 238

Długość [mm]: 576

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,98

zł/szt.

Kraków: czw. 28.08

U ciebie: czw. 28.08

223,98

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 204460

Długość [mm]: 923

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

224,19

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

224,19

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL CORSA E

Wał napędowy w samochodzie OPEL CORSA E – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL CORSA E?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA E, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL CORSA E?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA E można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL CORSA E – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA E jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL CORSA E

W pojazdach OPEL CORSA E półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA E, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL CORSA E – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA E są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.