22 produktów
Wybierz auto
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
233,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
233,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182881
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.09
Rozwiń więcej danych
367,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
367,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL041
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
285,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
285,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491891
Długość [mm]: 617
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
208,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491896
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
258,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL133
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454219
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
201,84
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
201,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60503
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
257,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL099
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
254,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
709,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
709,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP204460
Długość [mm]: 923
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
239,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
239,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491147
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
224,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491747
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
317,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
317,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 918
Rozwiń więcej danych
410,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
410,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8573
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
539,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
539,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8686
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
526,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 13.06
526,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462031
Długość [mm]: 579.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
238,98
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
238,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454221
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
267,73
zł/szt.
Kraków: wt. 17.06
U ciebie: wt. 17.06
267,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3031
Długość [mm]: 919
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
513,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
513,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217070
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
263,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA E, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA E można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA E jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA E półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA E, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA E są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.