46 produktów
Wybierz auto
HAR462032
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
217,61
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
217,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP244040
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
257,19
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
257,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244042
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
285,07
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
285,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
219,02
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
219,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181090
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.234
Rozwiń więcej danych
218,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
218,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408171018
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
636,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
636,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449122
Długość [mm]: 924
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
200,52
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
200,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR454219
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
197,26
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
197,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60503
Długość [mm]: 616
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
257,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
257,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491891
Długość [mm]: 617
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
208,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
208,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491896
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
258,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
258,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491747
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
317,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
317,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491748
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
313,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
313,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491796
Długość [mm]: 920
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
280,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
280,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182591
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.4
Rozwiń więcej danych
358,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
358,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461952
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
228,13
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
228,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462031
Długość [mm]: 579.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
233,53
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
233,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456698
Długość [mm]: 917
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
241,66
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
241,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
295,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
295,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWPL135
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA D, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA D można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA D jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA D półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA D, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA D są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.