46 produktów
Wybierz auto
HAR462032
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,93
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
225,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181090
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.234
Rozwiń więcej danych
218,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
218,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499244078
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
221,15
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
221,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499260023
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
231,57
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
231,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217044
Długość [mm]: 919
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
239,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
239,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC7937
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
393,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
393,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
618,23
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
618,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 82,10 zł
476,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
476,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
715,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
715,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499217070
Długość [mm]: 576
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
254,25
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
254,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217071
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
325,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
325,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449122
Długość [mm]: 924
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
208,16
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
208,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456698
Długość [mm]: 917
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
250,90
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
250,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491147
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
227,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
227,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC7902
Długość [mm]: 926
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
220,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
220,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8573
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
543,39
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
543,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8686
Długość [mm]: 918
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
530,03
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
530,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461952
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
236,84
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
236,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190223
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
269,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
269,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
298,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
298,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL CORSA D, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL CORSA D można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL CORSA D jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL CORSA D półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL CORSA D, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL CORSA D są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.