35 produktów
Wybierz auto
NTYNPWSU044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 954
Rozwiń więcej danych
339,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77012
Długość [mm]: 976
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
618,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
618,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77002
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
581,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
581,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU046
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77014
Długość [mm]: 728
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
659,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
659,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204111
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
311,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
311,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257288
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 706
Rozwiń więcej danych
274,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK77023
Długość [mm]: 618.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
621,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
621,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP214073
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
224,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP202637
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
423,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
423,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU009
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-su-009
1 599,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
1 599,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
236,44
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
236,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWSU048
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257247
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
362,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257292
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
353,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
353,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257300
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 710
Rozwiń więcej danych
329,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77008
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
751,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
751,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77010
Długość [mm]: 980
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
694,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
694,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77011
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
589,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 14.05
589,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI SX4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI SX4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI SX4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI SX4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI SX4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI SX4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.