40 produktów
Wybierz auto
NTYNPWSU044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 954
Rozwiń więcej danych
342,82
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
342,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77012
Długość [mm]: 976
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
624,81
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
624,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77002
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
Produkt niedostępny
Szukaj podobnych
Produkt niedostępny
Szukaj podobnych
NTYNPWSU046
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 729
Rozwiń więcej danych
295,99
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
295,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257247
Długość [mm]: 612
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
304,45
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
304,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202637
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
401,30
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
401,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU009
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-su-009
1 396,24
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
1 396,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204111
Długość [mm]: 567
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
294,63
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
294,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77009
Długość [mm]: 740
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
740,08
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
740,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492491
259,72
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
259,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK77023
Długość [mm]: 618.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
420,24
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
420,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482736
Długość [mm]: 698
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
294,66
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
294,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77001
Długość [mm]: 753
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
572,64
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
572,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77008
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
758,50
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
758,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77010
Długość [mm]: 980
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
701,21
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
701,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77011
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
624,37
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
624,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77018
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
579,11
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
579,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77021
Długość [mm]: 619
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
694,83
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
694,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77020
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
694,83
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
694,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI SX4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI SX4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI SX4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI SX4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI SX4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI SX4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.