Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUZUKI SX4 I

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 615, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie...
274,05 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość [mm]: 598, Uzębienie zewnętrzne od strony koła...
312,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długość [mm]: 710, Uzębienie zewnętrzne od strony koł...
284,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 731, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24, Średnica pierścienia uszczelniaj...
224,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 637, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24, Średnica pierścienia uszczelniaj...
236,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 634, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
577,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 618.8, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony...
625,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 619, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
713,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 731, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
711,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 634, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
574,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 723, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
616,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 723.1, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony...
543,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 637, otwór o śr [mm]: 10.5, Wymiar gwintu: M18x1.5, Uzębienie zewnętrzne od str...
537,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 733, otwór o śr [mm]: 10.5, Wymiar gwintu: M18x1.5, Uzębienie zewnętrzne od str...
549,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 699.5, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Wewn. uz...
423,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 614, Wymiar gwintu: M22x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie...
438,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
257,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUZUKI

Wał napędowy w samochodzie SUZUKI SX4 I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUZUKI SX4 I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI SX4 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUZUKI SX4 I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI SX4 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUZUKI SX4 I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI SX4 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUZUKI SX4 I

W pojazdach SUZUKI SX4 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI SX4 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUZUKI SX4 I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI SX4 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.