7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł
86 produktów
Wybierz auto
GSP202625
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
333,95
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
333,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202624
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
313,16
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
313,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 954
Rozwiń więcej danych
342,82
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
342,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77012
Długość [mm]: 976
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
624,81
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
624,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU021
Ilość zębów: 28
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
264,79
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
264,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6260
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
460,02
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
460,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6973
Długość [mm]: 607
Wymiar gwintu: M8x1.5
Rozwiń więcej danych
432,38
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
432,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77002
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
587,25
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
587,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK77023
Długość [mm]: 618.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
627,94
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
627,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462182
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
225,06
zł/szt.
Kraków: czw. 26.06
U ciebie: czw. 26.06
225,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257288OL
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
319,33
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
319,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257222
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
284,46
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
284,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU008
Strona zabudowy: Częsć przednia
Długość [mm]: 399
623,73
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
623,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6960
Długość [mm]: 614
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
429,54
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
429,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP214073
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
226,36
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
226,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257086
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
227,35
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
227,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK77004
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
584,39
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
584,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU050
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
311,78
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
311,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77022
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
389,26
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
389,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257060
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,68
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
266,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.