Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUZUKI

89 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Typ skrzyni biegów: AT/MT, Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa, Rodzaj napędu: Napęd na 4 ko�...
312,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów: 28, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 560, średnica wewnęt...
321,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 976, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
618,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 665, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24, Masa [g]: 5160
571,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość...
308,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem, Strona zabudowy:...
319,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość...
293,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Numer seryjny: NWN-SU-013
594,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 882, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
244,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
271,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
275,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 918, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
631,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 674, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
618,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 618, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
751,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 668, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
618,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSPPS900608

Wał napędowy GSP PS900608

Długość [mm]: 835
698,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem, Strona zabudowy:...
399,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 731, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24, Średnica pierścienia uszczelniaj...
224,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 637, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24, Średnica pierścienia uszczelniaj...
236,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długoś�...
243,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUZUKI

Wał napędowy w samochodzie SUZUKI – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUZUKI?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUZUKI?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUZUKI – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUZUKI

W pojazdach SUZUKI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUZUKI – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.