88 produktów
Wybierz auto
GSP202625
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
312,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202624
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 954
Rozwiń więcej danych
339,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77002
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
581,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
581,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299184
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
275,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
275,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU021
Ilość zębów: 28
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202637
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
423,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
423,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6923
Długość [mm]: 699.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
408,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
408,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6260
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
440,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
440,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462183
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
219,39
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
219,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257086
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWNSU006
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-su-006
841,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
841,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU013
Strona zabudowy: Z tyłu
Numer seryjny: Nwn-su-013
594,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
594,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNSU008
Strona zabudowy: Częsć przednia
Długość [mm]: 399
718,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 08.05
718,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP214074
Długość [mm]: 637
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
229,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257167
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257061
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
263,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257210
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
229,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257300
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 710
Rozwiń więcej danych
329,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77020
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
710,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
710,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.