🔥 -7% na świece | Przygotuj samochód na zimę! KOD: ZAPLON7

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUZUKI

106 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SNR
NTY
SKF
HART
MAXGEAR
FEBEST
BLUE PRINT
ASHIKA
Półoś napędowa GSP 202625

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,36

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

255,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202624

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,36

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

255,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-SU-044

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 954

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

339,52

zł/szt.

Kraków: śr. 01.10

U ciebie: śr. 01.10

339,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK77.012

Długość [mm]: 976

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

618,80

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

618,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-SU-021

Ilość zębów: 28

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,25

zł/szt.

Kraków: śr. 01.10

U ciebie: śr. 01.10

262,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 6973

Długość [mm]: 607

Wymiar gwintu: M8x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

428,22

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

428,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 6260

Długość [mm]: 532

Otwór o śr [mm]: 10.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

460,07

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

460,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 257028

Długość [mm]: 534

Wymiar gwintu: M8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,32

zł/szt.

Kraków: śr. 01.10

U ciebie: śr. 01.10

246,32

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBEST ASSZ-PSJB420

Ciężar [kg]: 4.872

Ilość: 19

990,37

zł/szt.

Kraków: śr. 01.10

U ciebie: śr. 01.10

990,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK77.023

Długość [mm]: 618.8

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

644,02

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

644,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 257223

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,06

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

261,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202637

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

397,45

zł/szt.

Kraków: śr. 01.10

U ciebie: śr. 01.10

397,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

271,62

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

271,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

275,68

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

275,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

257,22

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

257,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2602

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 651

259,53

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

259,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK77.010

Długość [mm]: 980

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

694,47

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

694,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK77.008

Długość [mm]: 618

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

751,21

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

751,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK77.011

Długość [mm]: 668

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

618,37

zł/szt.

Kraków: wt. 30.09

U ciebie: wt. 30.09

618,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 0712-RH413

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 338.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

562,84

zł/szt.

Kraków: śr. 01.10

U ciebie: śr. 01.10

562,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUZUKI

Wał napędowy w samochodzie SUZUKI – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUZUKI?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUZUKI?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUZUKI – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUZUKI

W pojazdach SUZUKI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUZUKI – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.