106 produktów
Wybierz auto
GSP202625
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
255,36
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
255,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202624
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
255,36
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
255,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU044
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 954
Rozwiń więcej danych
339,52
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
339,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77012
Długość [mm]: 976
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
618,80
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
618,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU021
Ilość zębów: 28
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6973
Długość [mm]: 607
Wymiar gwintu: M8x1.5
Rozwiń więcej danych
428,22
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
428,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6260
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.4
Rozwiń więcej danych
460,07
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
460,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
246,32
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
246,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESASSZPSJB420
Ciężar [kg]: 4.872
Ilość: 19
990,37
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
990,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK77023
Długość [mm]: 618.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
644,02
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
644,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257223
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
261,06
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
261,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202637
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
397,45
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
397,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492487
271,62
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
271,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492488
275,68
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
275,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492491
257,22
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
257,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492602
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 651
259,53
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
259,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77010
Długość [mm]: 980
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
694,47
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
694,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77008
Długość [mm]: 618
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
751,21
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
751,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77011
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
618,37
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
618,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0712RH413
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 338.3
Rozwiń więcej danych
562,84
zł/szt.
Kraków: śr. 01.10
U ciebie: śr. 01.10
562,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.