49 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040104435
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04213141523102HD
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP510597
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040105084
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04213141523101HD
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 054600081948
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX490086
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04902440
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042220860003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04902439
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG773000410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG773000510
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 040143469
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 042220860009
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA20943466
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: OPMF31002AS1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: OPMF31016A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET8070148
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MCA00925
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA00927
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie BMW Z4 E85 jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu BMW Z4 E85 wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu BMW Z4 E85. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.