15 produktów
Wybierz auto
0369VKJC1152
Długość [mm]: 668
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
423,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
423,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1151
Długość [mm]: 618
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50020
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
410,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
410,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432896
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
181,71
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
181,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491095
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
340,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
340,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492307
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
412,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
412,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR445761
Długość [mm]: 673
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
285,90
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
285,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM044
Średnica [mm]: 31, 38
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
698,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
698,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510491096
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 608
Rozwiń więcej danych
279,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
279,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492308
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
339,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
339,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR453317
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
243,71
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
243,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499205042
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
278,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
278,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499205051
Długość [mm]: 608
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
321,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
321,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM147
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
354,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
354,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW Z4 E85, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW Z4 E85 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW Z4 E85 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW Z4 E85 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW Z4 E85, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW Z4 E85 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.