Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do FIAT TIPO

10 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 0408151493

Przegub METELLI 15-1493

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25...
161,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP617116

Przegub GSP 617116

Rodzaj skrzyni biegów: dla automatyki skrzyni 6-biegowej, Strona zabudowy: oprawa skrzyni biegów, ...
91,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP617119

Przegub GSP 617119

Rodzaj skrzyni biegów: dla automatyki skrzyni 6-biegowej, Strona zabudowy: oprawa skrzyni biegów, ...
214,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M24×1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 2...
164,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0408151687

Przegub METELLI 15-1687

Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25...
194,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: HAR470911

Przegub HART 470 911

Długość [mm]: 179.5, Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 29.7
87,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MTL151962

Przegub METELLI 15-1962

Wymiar gwintu: M24 x 1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25, Wewnętrzne uzębienie, od str...
137,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.42, Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 24
41,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.42, Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 24
55,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: od strony koła, Wymiar gwintu: M24×1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 2...
134,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Przegub wału napędowego w samochodzie FIAT TIPO

Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe FIAT TIPO. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu FIAT TIPO przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.

Kiedy należy wymienić przegub wału napędowego w pojeździe FIAT TIPO?

Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem FIAT TIPO nie będzie możliwa.

Łącznik wału napędowego – FIAT TIPO

Łącznik wału napędowego w pojazdach FIAT TIPO wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów FIAT TIPO oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.

Jakie są objawy zużycia łącznika wału napędowego w aucie FIAT TIPO?

Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach FIAT TIPO, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.