🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Przeguby i łączniki wału napędowego do FORD MAVERICK II

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Przegub DENCKERMANN C120389

Nr art: 0439C120389

Przegub DENCKERMANN C120389

Przegub DENCKERMANN C120389
Strona zabudowy: od strony koła, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Wewnętrzne uzębienie...
98,76 zł
98,76 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przegub GSP 834090

Nr art: 0499834090

Przegub GSP 834090

Przegub GSP 834090
Typ skrzyni biegów: AT/MT, Strona zabudowy: oprawa skrzyni biegów, Oś przednia, Długość [mm]: ...
100,17 zł
100,17 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przegub MAXGEAR 49-1577

Nr art: 0510491577

Przegub MAXGEAR 49-1577

Przegub MAXGEAR 49-1577
Strona zabudowy: od strony koła, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Wewnętrzne uzębienie...
95,58 zł
95,58 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przegub FAG 771 0620 30

Nr art: FAG771062030

Przegub FAG 771 0620 30

Przegub FAG 771 0620 30
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28, Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 24, Średnica p...
92,69 zł
92,69 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Przegub do samochodu FORD MAVERICK II

Przegub w samochodzie FORD MAVERICK II jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.

Co wpływa na zużycie przegubów w samochodzie FORD MAVERICK II?

Zużycie przegubów samochodu FORD MAVERICK II wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.

jakie objawy dają uszkodzone przeguby w samochodzie FORD MAVERICK II?

Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu FORD MAVERICK II. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.