25 produktów
Wybierz auto
Nr art: JAV66006
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV66005
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV62913
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNKWCH001
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYSKKUU008
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0439C120418
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAPGI919
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAPJO005
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426JO006
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 04696600005
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510491556
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426JO099
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426JO098
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH6209913
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04696600099
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV66099
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GSP816001
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV66098
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: LOBU100
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Przegub w samochodzie JEEP WRANGLER I jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu JEEP WRANGLER I wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu JEEP WRANGLER I. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.