16 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0510491515
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: LPRKOP833
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKFVKJA5791
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0408151724
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MTL151723
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB305184
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499844085
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG771061430
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKFVKJA5790
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MTL151790
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0426GI809
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04386123
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX491485
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0510490176
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499857100
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie OPEL AGILA B jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu OPEL AGILA B wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu OPEL AGILA B. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.