9 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8538
Długość [mm]: 640
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
341,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
341,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8539
Długość [mm]: 883.5
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
340,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
340,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257197
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
247,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257222
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
197,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
197,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462046
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
175,87
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
175,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462182
Długość [mm]: 641
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
212,26
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
212,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462179
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 614
Rozwiń więcej danych
191,51
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
191,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462183
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
211,88
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
211,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP257221
Długość [mm]: 882
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
281,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
281,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL AGILA B, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL AGILA B można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL AGILA B jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL AGILA B półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL AGILA B, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL AGILA B są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.