38 produktów
Wybierz auto
Nr art: GSP644018
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0499844006
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04216144980010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04386144
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0400302009100003
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0439C120496
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: LOB302227
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX492851
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP621014
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV62W02
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYNPWPL011
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGACV9514A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGACV9510A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0439C120051
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYNPWPL009
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAG771027830
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0369VKJA3103
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGACV9508A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04216144980004
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 04386956
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Przegub w samochodzie OPEL ZAFIRA A jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu OPEL ZAFIRA A wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu OPEL ZAFIRA A. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.