37 produktów
Wybierz auto
0408170350
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
285,50
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
285,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP244082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
287,87
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
287,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53014
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 691.3
Rozwiń więcej danych
650,32
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
650,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK53015
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
524,23
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
524,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499260013
Długość [mm]: 595
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
Rozwiń więcej danych
216,35
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
216,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
594,36
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
594,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
682,71
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
682,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
SNRDK53013
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613.6
Rozwiń więcej danych
473,79
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
473,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170722
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
330,23
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
330,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408171176
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
652,98
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
652,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1659
Długość [mm]: 589
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
558,74
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
558,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1745
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
608,99
zł/szt.
Kraków: wt. 23.12
U ciebie: wt. 23.12
608,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190221
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
291,88
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
291,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1664
Długość [mm]: 597
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
550,75
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
550,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1665
Długość [mm]: 957
Wymiar gwintu: M20x1
Rozwiń więcej danych
550,75
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
550,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
04216144980033
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
389,18
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
389,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490758
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
186,33
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
186,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490867
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
176,42
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
176,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3215611
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 595
Rozwiń więcej danych
472,64
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
472,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492453
248,85
zł/szt.
Kraków: pon. 22.12
U ciebie: pon. 22.12
248,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ZAFIRA A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ZAFIRA A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ZAFIRA A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach OPEL ZAFIRA A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ZAFIRA A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.