Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL ZAFIRA A

41 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,35

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

308,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 961

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,03

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

329,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

396,00

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

396,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

521,99

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

521,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 589

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

554,86

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

554,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 592

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

574,67

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

574,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

589,35

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

589,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 957

Wymiar gwintu: M20 x 1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

278,85

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

278,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,47

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

298,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 595

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,66

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

263,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

311,59

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

311,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

292,16

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

292,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 595

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

472,64

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

472,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 955

Wymiar gwintu: M20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,66

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

246,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

231,60

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

231,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 595

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,17

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

378,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 34

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,08

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

335,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: M20x1.0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

498,82

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

498,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 626

Wymiar gwintu: 20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

382,66

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

382,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

296,93

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

296,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL ZAFIRA A

Wał napędowy w samochodzie OPEL ZAFIRA A – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL ZAFIRA A?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ZAFIRA A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL ZAFIRA A?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ZAFIRA A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL ZAFIRA A – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ZAFIRA A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL ZAFIRA A

W pojazdach OPEL ZAFIRA A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ZAFIRA A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL ZAFIRA A – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.