7% na wycieraczki, żarówki lub płyn do spryskiwaczy od 99 zł

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do OPEL ZAFIRA A

47 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa SNR DK53.014

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 691.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

656,64

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

656,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK53.015

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 618

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

529,32

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

529,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 260035

Długość [mm]: 961

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

332,23

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

332,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0350

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,28

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

385,28

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 244082

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,18

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

329,18

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 244025

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

318,50

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

318,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 438 674

Długość [mm]: 595

Wymiar gwintu: M20 x 1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,05

zł/szt.

Kraków: czw. 26.06

U ciebie: czw. 26.06

248,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0758

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

209,94

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

209,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

259,47

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

259,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1664

Długość [mm]: 597

Wymiar gwintu: M20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

556,10

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

556,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 506

Długość [mm]: 950.5

Wymiar gwintu: M20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,60

zł/szt.

Kraków: czw. 26.06

U ciebie: czw. 26.06

223,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 438 241

Długość [mm]: 957

Wymiar gwintu: M20 x 1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,76

zł/szt.

Kraków: czw. 26.06

U ciebie: czw. 26.06

286,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1744

Długość [mm]: 590

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

623,01

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

623,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1745

Długość [mm]: 625

Wymiar gwintu: M20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

680,15

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

680,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1659

Długość [mm]: 589

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

555,81

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

555,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1665

Długość [mm]: 957

Wymiar gwintu: M20x1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

556,10

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

556,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 069 258

Długość [mm]: 656

Wymiar gwintu: M20x1,0

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

267,09

zł/szt.

Kraków: czw. 26.06

U ciebie: czw. 26.06

267,09

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 32.15.611

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 595

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

477,22

zł/szt.

Kraków: pon. 23.06

U ciebie: pon. 23.06

477,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS9504R

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Długość 1 [mm]: 960

408,27

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

408,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS9505L

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33

Długość 1 [mm]: 597

343,67

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

343,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL ZAFIRA A

Wał napędowy w samochodzie OPEL ZAFIRA A – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie OPEL ZAFIRA A?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu OPEL ZAFIRA A, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie OPEL ZAFIRA A?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie OPEL ZAFIRA A można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie OPEL ZAFIRA A – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie OPEL ZAFIRA A jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie OPEL ZAFIRA A

W pojazdach OPEL ZAFIRA A półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu OPEL ZAFIRA A, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

OPEL ZAFIRA A – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu OPEL ZAFIRA A są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.