20 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0408151839
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JAV62711
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX493173
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV62703
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FES0816B9
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0426GI711
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH6207703
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 04696207711
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510491528
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0550AST24
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FES0810B13
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FES0811B9
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05500810B13MT
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426GI703
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GSP856022
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0499856042
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Przegub w samochodzie SUBARU FORESTER III jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu SUBARU FORESTER III wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu SUBARU FORESTER III. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.