24 produktów
Wybierz auto
Nr art: LOBU183
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042133144980015
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0493ADK83901
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV66500
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNKWSU001
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JAV62846
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GSP899354
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV66805
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426JO805
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH6208846
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04696608805
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510491312
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510491596
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426JO500
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426GI829
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0426GI846
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 04696605500
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADK88915B
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JAV62829
Dostawa na środę, 3 lipca
Przegub w samochodzie SUZUKI JIMNY III jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu SUZUKI JIMNY III wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu SUZUKI JIMNY III. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.