5 produktów
Wybierz auto
NTYNPWTY158
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
160,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
160,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPZTY013
Strona zabudowy: Od strony koła, oś przednia
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
94,98
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
94,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY156
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
154,04
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
154,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0110ZVW30
Strona zabudowy: Od strony koła, oś przednia
Ciężar [kg]: 2.093
Rozwiń więcej danych
149,64
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
149,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP859244
Strona zabudowy: Oprawa skrzyni biegów, oś przednia
Długość [mm]: 153
Rozwiń więcej danych
97,87
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
97,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Przegub wału napędowego to niezwykle ważny element w każdym pojeździe TOYOTA PRIUS III. Pełni on funkcję przenoszenia napędu generowanego ze skrzyni biegów na koła samochodu. Przegub odpowiada więc zarówno za komfort, jak i bezpieczeństwo jazdy. Bez tego komponentu poruszanie się autem byłoby niemożliwe. W trakcie eksploatowania pojazdu TOYOTA PRIUS III przegub wału napędowego poddawany jest sporym obciążeniom, które prowadzą do zużycia lub uszkodzeń tego elementu.
Przegub wału napędowego należy wymienić, gdy część ta się zużyje lub ulegnie uszkodzeniu. Objawami możliwej awarii tego komponentu są: odgłosy stukania czy pojawienie się nietypowych dźwięków w trakcie jazdy i przyspieszania. Oznaką tego, że przegub wału napędowego powinien zostać wymieniony, są również odczuwalne wibracje. Po zdiagnozowaniu usterki należy od razu zająć się wymianą przegubu, inaczej jazda samochodem TOYOTA PRIUS III nie będzie możliwa.
Łącznik wału napędowego w pojazdach TOYOTA PRIUS III wygląda jak gumowa, wzmocniona tarcza. Element ten pełni funkcję łączenia kołnierza odbioru mocy z wałkiem kołnierza zdawczego skrzyni biegów. Jego głównym zadaniem jest absorbowanie wibracji, a także zmiana obciążeń powstających w układzie przenoszenia napędu. Właśnie z tego powodu, komponent ten poddawany jest działaniu zróżnicowanych sił. W wyniku dużej mocy samochodów TOYOTA PRIUS III oraz dynamicznego stylu jazdy kierowców dochodzi do poważnych przeciążeń, powodujących uszkodzenia łącznika wału napędowego.
Na uszkodzenie i konieczność wymiany łącznika wału napędowego w samochodach TOYOTA PRIUS III, mogą wskazywać m.in. charakterystyczne uderzenia, które są odczuwalne na układzie przenoszenia napędu. Można zauważyć je głównie w trakcie przyspieszenia pojazdu. Element ten nadaje się do wymiany również wtedy, kiedy na jego powierzchni widoczne są deformacje, pęknięcia czy ubytki. Stan łącznika wału napędowego powinien być kontrolowany regularnie, raz na 1–2 lata.