51 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0408151891
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0408151738
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX491912
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510491493
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05502910FLIIF
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05502116FOC20
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY5144980012
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYNPZVV022
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05502111CB420LH
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0499618044
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0499859344
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYNPZVV023
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX492866
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GSP602304
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GSP662061
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GSP662065
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GSP662060
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYNPWVV078
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX491913
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Przegub w samochodzie VOLVO V60 I jest elementem półosi. Jego zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego pod kątem. W zawieszeniu zależnym z tzw. sztywnym mostem wykorzystywany jest jeden przegub na półosi. Zawieszenie niezależne wymaga zastosowania dwóch przegubów – zewnętrznego (od strony koła) oraz wewnętrznego (od strony skrzyni biegów). Praca przegubów pozwala na skręcanie kół i zmianę ich kąta położenia w stosunku do skrzyni biegów.
Zużycie przegubów samochodu VOLVO V60 I wynika przede wszystkim z dużych obciążeń, jakim są one poddawane. Częste ruszanie z piskiem opon na skręconych kołach może doprowadzić do szybkiego zniszczenia przegubów i konieczności ich wymiany. Na zużycie przegubów wpływa także zastosowanie ogumienia w rozmiarze niedopasowanym do pojazdu. Przeguby są osłonięte gumowymi osłonami. Zniszczenie powierzchni osłon nie zapewnia przegubom napędowym odpowiedniej ochrony przed czynnikami zewnętrznymi i zanieczyszczeniami. Pęknięta osłona przegubu prowadzi do szybkiego zużycia elementu.
Uszkodzenie zewnętrznego przegubu napędowego jest źródłem metalicznych stuków wydobywających się z nadkola samochodu VOLVO V60 I. Stukający hałas nasila się przy maksymalnym skręcie koła. Da się go słyszeć również przy najeżdżaniu na przeszkody, takie jak krawężnik czy próg zwalniający. Na zewnętrzne przeguby napędowe działają wyższe obciążenia, przez co szybciej ulegają one zużyciu niż przeguby wewnętrzne. Głównym objawem zużycia przegubów wewnętrznych są natomiast mocne wibracje, które mogą przenosić się na cały samochód.