Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do ALFA ROMEO MITO

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

257,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

257,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2342

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

323,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

323,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

364,90

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

364,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2343

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

255,13

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

255,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 18.71.612

Strona zabudowy: Z prawej

366,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

366,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2257

Długość [mm]: 486.5

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

220,23

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2258

Długość [mm]: 522.5

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

222,56

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FT-031

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 515

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

220,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

220,82

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0800

Typ skrzyni biegów: Gkn

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

379,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

436,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

436,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 926

Długość [mm]: 953

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,66

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

305,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 456 617

Długość [mm]: 649

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,99

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

225,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 471 588

Długość [mm]: 522.5

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

171,58

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

171,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK60.001

Długość [mm]: 492.24

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

477,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

477,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217144

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,90

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

353,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 912

Długość [mm]: 908

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

279,04

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

279,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK58.021

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 552

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

398,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

398,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 214 498 0090

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 646

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

432,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 796

Długość [mm]: 486

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

168,46

zł/szt.

Kraków: wt. 20.05

U ciebie: wt. 20.05

168,46

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202635

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

283,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

283,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO MITO

Wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO MITO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO MITO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO MITO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie ALFA ROMEO MITO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO MITO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie ALFA ROMEO MITO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO MITO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie ALFA ROMEO MITO

W pojazdach ALFA ROMEO MITO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO MITO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

ALFA ROMEO MITO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO MITO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.