Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
29 produktów
Wybierz auto
MEY2144980089
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
398,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
398,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170800
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2211R
428,21
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
428,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217144
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
273,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
273,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492343
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
255,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
255,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492342
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
323,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
323,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL1871612
Strona zabudowy: Z prawej
366,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
366,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2211L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Rozwiń więcej danych
360,36
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
360,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170799
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
525,11
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
525,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461925
Długość [mm]: 588
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
236,18
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
236,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWFT031
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
220,82
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
220,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492344
364,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
364,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492340
257,61
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
257,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC2699
Długość [mm]: 888
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
631,76
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
631,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
220,88
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
220,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR461926
Długość [mm]: 953
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
298,66
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
298,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471588
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
167,74
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
167,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462796
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
164,68
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
164,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO MITO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO MITO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO MITO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO MITO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO MITO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO MITO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.