Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do ALFA ROMEO

102 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 217150

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,66

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

302,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217124

Długość [mm]: 1015

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

392,27

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

392,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217122

Długość [mm]: 640

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,95

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

258,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202009

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 494

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

239,42

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

239,42

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK52.014

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 621

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

371,75

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

371,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-FT-031

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 515

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,97

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

222,97

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1893

Długość [mm]: 549.5

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,38

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

432,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 461 922

Długość [mm]: 640

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,91

zł/szt.

Kraków: czw. 17.07

U ciebie: czw. 17.07

259,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 796

Długość [mm]: 486

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

169,29

zł/szt.

Kraków: czw. 17.07

U ciebie: czw. 17.07

169,29

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 463 269

Długość [mm]: 521

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

213,49

zł/szt.

Kraków: czw. 17.07

U ciebie: czw. 17.07

213,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 2721

Długość [mm]: 649

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

723,59

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

723,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202635

Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,75

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

288,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK58.021

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 552

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

402,48

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

402,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1800

Długość [mm]: 496

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

500,91

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

500,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

440,60

zł/szt.

Kraków: wt. 15.07

U ciebie: wt. 15.07

440,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190167

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

459,67

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

459,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 217111

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,52

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

284,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202008

Długość [mm]: 932

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,43

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

336,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK60.001

Długość [mm]: 492.24

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

481,25

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

481,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 214 498 0089

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

414,73

zł/szt.

Kraków: pon. 14.07

U ciebie: pon. 14.07

414,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO

Wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie ALFA ROMEO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie ALFA ROMEO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie ALFA ROMEO

W pojazdach ALFA ROMEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

ALFA ROMEO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.