Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do ALFA ROMEO

113 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 615

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,47

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

290,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1015

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

384,66

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

384,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 640

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

261,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 621

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

368,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

368,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 494

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

241,65

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

335,97

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

335,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 919

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

495,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

495,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Typ skrzyni biegów: Gkn

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

379,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 953

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

302,73

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

302,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 511

Wymiar gwintu: M24 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

219,44

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

219,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 649

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

653,16

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

653,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 552

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

403,16

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

403,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 642

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

787,47

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

787,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 530

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

569,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

569,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 888

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

631,76

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

631,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 627

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,54

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

301,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,55

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

290,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

273,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 1028

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,33

zł/szt.

Kraków: śr. 05.02

U ciebie: śr. 05.02

343,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

551,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 31.01

551,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do ALFA ROMEO

Wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie ALFA ROMEO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie ALFA ROMEO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie ALFA ROMEO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie ALFA ROMEO

W pojazdach ALFA ROMEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

ALFA ROMEO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.