113 produktów
Wybierz auto
GSP217150
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
290,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217124
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
384,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
384,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217122
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
261,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
368,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
368,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499202009
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 494
Rozwiń więcej danych
241,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
241,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190165
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
335,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
335,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
495,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
495,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170800
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461926
Długość [mm]: 953
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
302,73
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
302,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR433025
Długość [mm]: 511
Wymiar gwintu: M24 x 1,5
Rozwiń więcej danych
219,44
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
219,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC2721
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
653,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
653,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK58021
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 552
Rozwiń więcej danych
403,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
403,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
787,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
787,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
569,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
569,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC2699
Długość [mm]: 888
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
631,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
631,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217116
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
301,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
301,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217123
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217144
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
273,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
273,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461915
Długość [mm]: 1028
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
343,33
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
343,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR024
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
551,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
551,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.