114 produktów
Wybierz auto
0499217124
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
328,34
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
328,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217150
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
279,85
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
279,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190165
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
293,09
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
293,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499202009
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 494
Rozwiń więcej danych
221,48
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
221,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK52016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
486,41
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
486,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217122
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
261,53
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
261,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
368,17
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
368,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8240
Długość [mm]: 1015
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
907,91
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
907,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190116
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
403,51
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
403,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK60001
Długość [mm]: 492.24
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
453,84
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
453,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL170800
Typ skrzyni biegów: Gkn
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491917
Długość [mm]: 509
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
278,97
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
278,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492256
393,37
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
393,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492257
Długość [mm]: 486.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
220,23
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
220,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491690
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
247,56
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
247,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491689
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 498
Rozwiń więcej danych
233,63
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
233,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491738
Długość [mm]: 509
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
243,64
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
243,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491755
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
358,77
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
358,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492258
Długość [mm]: 522.5
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
222,55
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
222,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492342
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 5-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
323,75
zł/szt.
Kraków: wt. 30.09
U ciebie: wt. 30.09
323,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.