94 produktów
Wybierz auto
GSP217150
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
279,85
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
279,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499217124
Długość [mm]: 1015
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
369,84
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
369,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK52014
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 621
Rozwiń więcej danych
368,17
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
368,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190165
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
293,09
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
293,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499202009
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 494
Rozwiń więcej danych
217,29
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
217,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499217122
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
244,25
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
244,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492340
230,67
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
230,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
269,64
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
269,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
512,87
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
512,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK58021
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 552
Rozwiń więcej danych
398,61
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
398,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170504
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 511
Rozwiń więcej danych
528,51
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
528,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170505
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 508
Rozwiń więcej danych
413,91
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
413,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217110
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1000
Rozwiń więcej danych
383,14
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
383,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR006
316,75
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
316,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR014
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
376,80
zł/szt.
Kraków: wt. 09.12
U ciebie: wt. 09.12
376,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202011
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
238,56
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
238,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408171082
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
926,08
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
926,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP217148
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
257,83
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
257,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAR008
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
227,85
zł/szt.
Kraków: pon. 08.12
U ciebie: pon. 08.12
227,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu ALFA ROMEO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie ALFA ROMEO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie ALFA ROMEO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach ALFA ROMEO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu ALFA ROMEO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu ALFA ROMEO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.