47 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
448,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
448,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
275,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
777,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
777,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
340,92
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
340,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
258,48
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
258,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW164
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW183
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201265OL
Długość [mm]: 558
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
356,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4529
Długość [mm]: 592
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
553,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
553,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4513
Długość [mm]: 593
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
445,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
445,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
602,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
602,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
572,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
572,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
601,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482472
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
293,09
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
293,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482491
Długość [mm]: 557
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
508,28
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
508,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980746
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
447,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461876
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
257,93
zł/szt.
Kraków: śr. 16.04
U ciebie: śr. 16.04
257,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2312TIGRH
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 474
Rozwiń więcej danych
135,92
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
135,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8207
Długość [mm]: 801
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
570,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
570,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q3 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q3 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q3 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q3 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q3 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q3 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.