Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
61 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
443,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
443,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
464,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
464,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261347
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
283,92
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
283,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
255,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
255,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203269OL
Długość [mm]: 596
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
385,04
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
385,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
300,51
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
300,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980740
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
457,23
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
457,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980746
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
447,18
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
447,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980771
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 971
Rozwiń więcej danych
562,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
562,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES2312TIGRH
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 474
Rozwiń więcej danych
146,04
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
146,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
220,37
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
301,84
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
301,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180864
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.83
Rozwiń więcej danych
550,75
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
550,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461876
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,70
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
255,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW185
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 590
Rozwiń więcej danych
501,82
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
501,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4503
Długość [mm]: 500
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
557,12
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
557,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8269
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
514,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
514,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW183
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
370,42
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW081
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
345,92
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
345,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18345
Strona zabudowy: Z lewej
582,42
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
582,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu AUDI Q3, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie AUDI Q3 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie AUDI Q3 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach AUDI Q3 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu AUDI Q3, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu AUDI Q3 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.