Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW 1 F20/F21

40 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 550

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

380,70

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

380,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 800

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

507,86

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

507,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 827

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

724,83

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

724,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [mm]: 25

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

308,61

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

308,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 841

Wymiar gwintu: M16x1,5x72

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 375,21

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

1 375,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,81

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

344,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 550

Wymiar gwintu: M16x1,5x72

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 287,07

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

1 287,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Długość [mm]: 743

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

426,17

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

426,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 750

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,10

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

391,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 746

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

388,97

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

388,97

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 747

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

515,35

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

515,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 802

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,80

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

357,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 744

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

464,58

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

464,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 800

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

464,58

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

464,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1327

1 583,27

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

1 583,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

409,06

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

409,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

453,68

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

453,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [mm]: 25

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

307,42

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

307,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 751

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

421,46

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

421,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 802

Wymiar gwintu: M24x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,79

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

322,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW F20/F21

Wał napędowy w samochodzie BMW 1 F20/F21 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW 1 F20/F21?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 1 F20/F21, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW 1 F20/F21?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 1 F20/F21 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW 1 F20/F21 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 1 F20/F21 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW 1 F20/F21

W pojazdach BMW 1 F20/F21 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 1 F20/F21, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW 1 F20/F21 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 1 F20/F21 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.