Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
34 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
380,70
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
380,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 318,58
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 318,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Długość [mm]: 841
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 408,88
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
1 408,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
Długość [mm]: 739
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
278,11
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
278,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
463,81
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
463,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 796
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
430,68
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
430,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
434,81
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
434,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1327
1 320,99
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
422,90
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
422,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
284,28
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
284,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
659,10
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
659,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
430,39
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
430,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
385,89
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
298,59
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
298,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Rozwiń więcej danych
508,83
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
508,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 549
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
914,10
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
914,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
574,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
574,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 746
Rozwiń więcej danych
388,97
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
388,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 748
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
344,12
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
344,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.336
Rozwiń więcej danych
535,19
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
535,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 2 F23, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 2 F23 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 2 F23 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 2 F23 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 2 F23, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 2 F23 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.