Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW 2 F23

32 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 550

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

380,70

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

380,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,66

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

297,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1327

1 583,27

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

1 583,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

409,06

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

409,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

453,68

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

453,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 773

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

615,76

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

615,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 827

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

666,67

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

666,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 744

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

469,42

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

469,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 800

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

469,42

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

469,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z przodu

Długość [mm]: 712

432,25

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

432,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 793

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

443,30

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

443,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 802

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,91

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

336,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 800

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

502,79

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

502,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 747

Wymiar gwintu: M24x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

530,80

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

530,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 802

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

518,82

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

518,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 746

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

390,47

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

390,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej

Długość [mm]: 747

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,42

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

376,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 550

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

463,80

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

463,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 841

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,39

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

329,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

352,92

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

352,92

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW F23

Wał napędowy w samochodzie BMW 2 F23 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW 2 F23?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 2 F23, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW 2 F23?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 2 F23 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW 2 F23 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 2 F23 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW 2 F23

W pojazdach BMW 2 F23 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 2 F23, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW 2 F23 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 2 F23 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.