54 produktów
Wybierz auto
334,48
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
334,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
362,37
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
362,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNBM034
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1327
1 320,99
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
1 320,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM187
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
416,80
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
416,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM166
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM194
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Długość [mm]: 746
Rozwiń więcej danych
384,54
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
384,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980028
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej
Długość [mm]: 747
Rozwiń więcej danych
376,24
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
376,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205067
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Rozwiń więcej danych
297,45
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
297,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980029
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 793
Rozwiń więcej danych
405,16
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
405,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
412,41
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
412,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK50029
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
467,49
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
467,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM167
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
585,44
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
585,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM186
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
318,01
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
318,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183412
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.336
Rozwiń więcej danych
545,77
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
545,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM026
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
385,89
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM168
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204223
Długość [mm]: 936
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
363,63
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
363,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204525
Długość [mm]: 548
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
291,61
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
291,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205066OL
Długość [mm]: 743
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
426,20
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
426,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980045
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 802
Rozwiń więcej danych
503,49
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
503,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.