🔥 DO 10 RAT 0% NA ZAKUP CZĘŚCI! RRSO 0%

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do BMW 2

54 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
NTY
MEYLE
SKF
SNR
FEBI BILSTEIN
HART
LÖBRO
MAXGEAR
TRISCAN
Półoś napędowa GSP 203712

Długość [mm]: 541

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

334,48

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

334,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202052

Długość [mm]: 550

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

362,37

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

362,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-BM-034

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1327

1 320,99

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

1 320,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-BM-187

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

416,80

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

416,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-BM-166

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 550

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,33

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

316,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-BM-194

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Długość [mm]: 746

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

384,54

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

384,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 314 498 0028

Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej

Długość [mm]: 747

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,24

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

376,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205067

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,45

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

297,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 314 498 0029

Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej

Długość [mm]: 793

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

405,16

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

405,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202053

Długość [mm]: 841

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

412,41

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

412,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK50.029

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 800

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

467,49

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

467,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-BM-167

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 930

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

585,44

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

585,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-BM-186

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

318,01

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

318,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183412

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.336

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

545,77

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

545,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-BM-026

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

385,89

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

385,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-BM-168

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,78

zł/szt.

Kraków: wt. 28.10

U ciebie: wt. 28.10

331,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 204223

Długość [mm]: 936

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

363,63

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

363,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP 204525

Długość [mm]: 548

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,61

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

291,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 205066OL

Długość [mm]: 743

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

426,20

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

426,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 314 498 0045

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Długość [mm]: 802

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

503,49

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

503,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW 2

Wał napędowy w samochodzie BMW 2 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie BMW 2?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie BMW 2?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie BMW 2 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie BMW 2

W pojazdach BMW 2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

BMW 2 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.