54 produktów
Wybierz auto
334,48
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
334,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
380,70
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
380,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306358
Długość [mm]: 550
Wymiar gwintu: M16x1,5x72
Rozwiń więcej danych
1 287,07
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
1 287,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
NTYNPWBM166
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM169
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 703
Rozwiń więcej danych
463,17
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
463,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM188
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
576,84
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
576,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM167
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
666,59
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
666,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202176
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
453,18
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
453,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202052OL
Długość [mm]: 550
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 27
Rozwiń więcej danych
463,80
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
463,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205109
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
347,41
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
347,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM168
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
476,78
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
476,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY3144980029
Strona zabudowy: Oś tylna, z prawej
Długość [mm]: 793
Rozwiń więcej danych
405,14
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
405,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50001
Długość [mm]: 773
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
604,36
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
604,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK50002
Długość [mm]: 827
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
659,10
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
659,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR461890
Długość [mm]: 793
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
280,18
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: czw. 24.04
U ciebie: czw. 24.04
280,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWBM139
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
389,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
389,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204526
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
413,33
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
413,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204525
Długość [mm]: 548
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
291,61
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
291,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202631
Długość [mm]: 563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
314,85
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
314,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP205067OL
Długość [mm]: 796
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 28
Rozwiń więcej danych
430,68
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.04
430,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 2, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 2 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 2 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 2 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 2, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 2 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.