18 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 541
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
366,12
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
366,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
389,64
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
389,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 703
Rozwiń więcej danych
386,51
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
386,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
475,47
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
475,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 550
Rozwiń więcej danych
319,40
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
319,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 548
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
294,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
294,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 930
Rozwiń więcej danych
600,32
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
600,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 499
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
364,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
364,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 538
Rozwiń więcej danych
341,22
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
341,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 905
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
423,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
423,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 563
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
311,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
311,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 920
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
400,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
400,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 731
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
457,58
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
457,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
392,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
392,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 733
Rozwiń więcej danych
473,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
473,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
582,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
582,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 541
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 31
Rozwiń więcej danych
387,78
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
387,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 8-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
342,82
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
342,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu BMW 2 F45, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie BMW 2 F45 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie BMW 2 F45 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach BMW 2 F45 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu BMW 2 F45, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu BMW 2 F45 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.